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Mai 2018 · Porta Extra 21 Angriff mit Pötten un Pannen Ols Lokführer, Heizer un Rangierer Schandarm Busse ut de Ümmezingelung befreien Van Kurt Römming Nammen. Vör einhunnert Joahr ´n un ohk no bet taun Tweiten Weltkrieg hen was et up dän Dörpern ein gewohntet Bild, vandoage es et Geschichte: Ganze Sippen mit bunten peerbespannten Woagen, dat „fahrende Volk“, logiern för einige Doage landup, landaw an geeigneten Plätzen in dän Ortschaften. De Kerls würn Korwmoaker, ambulante Händler oder Scheernschlieper un bö´en dän Lö´en förn poaar Groschen oder Mark ühr Woaren oder Dienste an. In de Tiet, ols „Wegwerfgesellschaft“ no ein Fremdwurt was, kam ein Messerschlieper oder Kesselflicker foaken gelägen. Un ohk de Husverkop mit Angeboten det lüttken tägliken Bedarfs för dän Hushalt oder mit Körwen oller Oart ha tau de Tiet sienen eigenen Stellenwert. In Nammen gaw et drei Loagerplätze: An´ Nammer Holte achter de Kreisboahngleise, an Sack´s Möhlendieke un an Mäklers Brinke, doar, wur freuher de Gastwirtschaft „Lohkraug“ stond. Van de ölleren Generation werd gerne de Begewenheit vertällt, ols Schandarm Busse ut Lütkenbrämen sick mit dän Landfahrern „in de Wulle kräg“. Anfang der twintiger Joahr des vörjten Joahrhunnerts´s: Mit fiew oder sess Woagengespannen loagern Familien seit einigen Doagen in´ Nammer Osten. De Perr gräsen doar, wur de Nammer Zeche Joahr löäter dat westlike Awstellgleis baue. Busse, polizeilik fö Lütkenbrämen, Wülpke För de Landfoahrer freuher Existenzgrundloage: Dat Messer- un Scheernschliepen. Un för de Inwohnerschaft unverzichtboare Dienstleistung, denn: Wegschmeten wurd nix. versochte hei, de grötste Gefoahr awtowiern. Bloß mit Glücke - un wat blew öhn ohk annerste oawer - gelung et öhn, sick ersmoal ut de Bannmeile trügge to teien. Un do kam öhn in düsse brenzliken Situation de Taufall to Hülpe: Van Wülpke her hör Busse dän dampenden Zechenzug anrullen. Seit 1921 brochte de Mindener Kreisboahn dat Isenerz up de Gleise van Lütkenbrämen noa´n Mindener Boahnhoawe. In „Utübung sienes Amtes“ heilt hei de Lok mit dän Erzwoagen an un kommandier Lokführer, Heizer un Rangierer tau sienen persönliken Schutz aw. Tohope mit dän drei Kreisbaohnbediensteten es et denn wanigstens glücket, dän Schandarm sien nacktet Leb´n un sien Dienstfoahrrad ut dän „Kampfgebiet“ to retten. De Papiere van dän „Fahrenden“ hät Busse nie to seien krägen un oawerlewert es, dat hei in sienen restlichen Polizeijoahr ´n ümme Landfoahrergespanne jümmer einen groten Bogen moaket her. und Nammen taustännig, kam mit sienen Foahrrad de Rintelner Chausse hadoal gefeuert. Hei was bie de Inwohnerschaft ols recht resolut bekannt. Un recht le´en mochte öhn ohk keiner, nich moal in siene Noaboarschaft in Lütkenbrämen. Ohk de öhn nöäger kennen häwet betüget, öhn här man nie lachend erlewet, ohk nich, wenn Tschako un Uniform tohus an de Garderobe hongen härn. Busse steg van sienen Foahrrad aw un föddere de Landfoahrer up, sick uttewiesen, fund awer anschienend mit düssen Ansinnen wanig Gegenliebe. Wat de frömden Kerls sick in ühr Sproake taureipen, konn hei nich verstoahn. Siene Amtsmiene upsettend, wurd hei energisch. Awer dat ha hei nich bäter wusst: Wie up Kommando störten mit groten Geschrichte ut tollen Woagen de Wiewer, mit Pötten un Pannen kläpernd, up dän verstörten Schandarm tau. Busse was ümmezingelt. Schlagstockschwingend Van Nammen ut werd Erzgestein ohk aktpuell no up dän MKB-Gleisen Richtung Boahnhow Minden transportiert. De Landfoahrer-Logierplatz an düsser Ste´e gegen de Gleise es seit langer Tiet Geschichte. Repro/Fotos: Römming „Landfoahrerleb´n“, van einen nich bekannten Moaler in ohler Tiet ols Aquarell festeholn. Ihr Kfz-Meisterbetrieb n Unfallinstandsetzung n Klimaservice n Reparaturen & Inspektionen n HU/AU n Reifenservice n Achsvermessung Modulpartner Erbeweg 2 – 12 · PW-Barkhausen · R 05 71 / 50 23 99 Rüdiger Meier Dachdeckermeister Bedachungen · Fassadenbau · Gerüstbau Flachdachabdichtungen · Bauklempnerei Ravensberger Straße 379 · 32457 Porta Westfalica Telefon (0 57 51) 85 01 · Fax (0 57 51) 8 75 45


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